Friday 30 March 2012

Kejelitaan Gadis atau Wanita Pada Payudaranya



Sebagai Wanita Anda Tentu Inginkan Buah Dada Yang Cantik,Montok Dan Besar. Tidakkah anda rasa iri hati pada kawan atau teman sepejabat yang mempunyai buah dada yang besar?

Andakah anda peduli? Adakah anda sudah berserah pada keadaan dan tidak mahu berbuat sesuatu tentang saiz buah dada anda. Padahal anda boleh berbuat sesuatu untuk menjadikan kurniaan, yang ada pada semua wanita ini menjadi yang terbaik.

Kecantikan seseorang wanita pastinya dikaitkan dengan rupa wajah, saiz payudara dan bentuk badan. Lelaki mana yang tidak suka kepada bahagian wanita ini. Semua lelaki mempunyai selera yang berbeza-beza tentang wajah wanita tetapi mereka sependapat tentang payudara. "Payudara ( buah dada ) mestilah WOW...!!" barulah lelaki akan tewas dengan anda.

Kebanyakan wanita menjadi rendah diri bila memiliki payudara yang kecil. Hal itu sebenarnya tidak perlu terjadi, karena kini telah ada alat kesihatan seperti breast pump yang boleh membantu anda mendapatkan saiz payudara yang anda idamkan. Pun begitu payudara yang besar mesti bersama dengan tubuh badan yang sihat. Jadi kesimpulannya sangat penting untuk menjaga kesihatan badan secara keseluruhan dengan mengamalkan pemakanan seimbang. Karena payudara yang sihat sudah tentu akan indah dan kelihatan montok.



WANITA SERING DI KAITAN DENGAN KEJELITAAN.PENJAGAAN DIRI WANITA BUKAN SEKADAR KECANTIKAN PADA WAJAH,SAHAJA, ANTARA BAHAGIAN TUBUH WANITA YANG PENTING ADALAH BAHAGIAN PAYUDARA.SETIAP WANITA INGINKAN PAYUDARA YANG MENARIK,WALAUBAGAIMANA PUN BUKAN SETIAP WANITA AKAN DIKURNIAKAN KECANTIKAN PADA BAHAGIAN TUBUH INI.RAMAI WANITA YANG MEMPUNYAI MASAALAH PAYUDARA YANG KECIL,KENDUR & BENTUK YANG KURANG MENARIK.AKIBATNYA ....
ADA WANITA YANG MERASA RENDAH DIRI PENAMPILAN DIRINYA. MEMPUNYAI MASAALAH DENGAN PEMAKAIAN COLI. RASA TERTEKAN DENGAN PEMAKAIAN YANG TIDAK SELESA. TIDAK PEDULI TENTANG KECANTIKAN DIRI ADAKAH ANDA DIANTARA WANITA YANG MEMPUNYAI MASAALAH DI ATAS ?

 KAJIAN
- 70% wanita diMalaysia (terutamanya Melayu) mengutamakan pakaian dan hiasan rumah daripada penjagaan badan.
- 65% wanita di Malaysia cepat kelihatan tua ketika berumur meningkat 40 tahun.
- 80% wanita di Malaysia akan mula gelisah dan sedar apabila kekasih , tunang, suami mereka beralih kepada wanita lain.
- Mereka menganggap payu dara ( buah dada ) adalah anugerah yang tidak boleh dibesarkan, dan membiarkan begitu sahaja (kecil).
- Wanita yang mempunyai anak cepat layu atau kendur atau lisut apabila payudara mereka tidak dijaga.
- Wanita sedar bahawa semua lelaki sangat suka akan kecantikan payu dara mereka tetapi mereka DEGIL dan TIDAK mahu menjaganya dengan baik.

Tip penjagaan payudara wanita
Beberapa gerakan senaman di bawah ini boleh membantu memperindahkan payudara Anda:

1. Luruskan tangan sehingga posisi badan bahagian atas akan terangkat. Ulangilah gerakan ini sampai 10 hitungan. Bila sudah terbiasa melakukannya, tambahlah gerakan menjadi 20 hitungan.

2. Berdiri dengan posisi kedua belah tangan ke belakang sambil menggenggam benda yang agak berat/tongkat.

3. Bongkokkan badan ke depan sampai bahagian punggung menjadi datar. Kemudian gerakan kedua belah tangan seperti hendak meraih sesuatu yang tak terjangkau secara bergantian. Lakukan gerakan ini sebanyak 20 kali.

4. Tangan di depan dada (bersedakep). Lakukan gerakan mendorong dengan kekuatan yang bertumpu pada otot-otot bahu, maka otot-otot bahu dan otot-otot di sekitar payudara terasa mengencang. Ulangi gerakan ini sampai 20 kali hitungan. Bila sudah terbiasa dapat ditingkatkan menjadi 100 hitungan.

Selain melakukan senaman, ada beberapa hal lain yang dapat dilakukan dalam perawatan payudara. Misalnya dengan pengurutan (massage), dalam hal ini pengurutan harus dilakukan secara yang betul. Pengurutan yang salah, justru akan menimbulkan hal-hal yang tidak diinginkan.  Penyiraman air dingin waktu pagi pada payudara sangat baik, karena akan merangsang tisu-tisu dan otot-otot payudara. Ada beberapa hal yang harus diperhatikan dan dihindarkan dalam perawatan payudara ini.

Hindarkanlah:
- Mandi dengan air panas terlalu sering.
- Jangan tidur dengan posisi telungkup.
- Jangan terlalu sering tidak mengenakan "bra".
- Janganlah melakukan diet yang terlalu ketat, karena bila berat badan turun secara melonjak akan merusak bentuk dan keindahan payudara.
- Jangan memakai "bra" yang terlalu sempit. Pilihlah "bra" yang mempunyai dudukan yang enak dan selesa, sehingga tidak mengganggu pernapasan.

Terdapat pelbagai produk untuk penjangaan payu dara. Sama ada untuk menegangkan, membesarkan atau mengebukan. Namun herba asli yang sering dikaitkan dengan tujuan ini adalah sejenis tumbuhan aktif yang telah dikaji terperinci ianya adalah LOBATA..


100% ORIGINAL Pueraria Mirifica
untuk PAYUDARA CANTIK MENAWAN
150mg Pueraria mirifica per capsule (berapa kandungan pueraria sangat penting, pueraria mirifica & pueraria lobata adalah berbeza sama sekali)

Pueraria Mirifica Untuk Payudara Cantik Menawan! Pueraria Mirifica adalah merupakan sejenis tumbuhan yang banyak tumbuh di kawasan tanah tinggi di Utara Thailand. Dalam bahasa Thai, ia dipanggil White Kwao Krua.Pueraria Mirifica mempunyai kesan seperti estrogen yang sangat hebat. Ia telah digunakan berabad lamanya sebagai herba anti-penuaan. Pueraria Mirifica juga terkenal sebagai herba semulajadi untuk pembesaran serta penganjalan payudara.

Phytoestrogen yang terkandung dalam Pueraria Mirifica memberikan kesan positif dalam merawat masalah osteoporosis, merawat simptom-simptom menopause dan mengelakkan pembentukan kanser yang disebabkan ketidak seimbangan hormon Phytoestrogens bukanlah hormon, tetapi ia memberikan manfaat yang sama seperti hormon estrogen, iaitu sumber utama yang menyumbang ke arah pembesaran payudara. Phytoestrogens memaksimumkan pengaliran darah dan peredaran estrogen sekitar tisu-tisu payudara. Hasilnya, payudara anda menjadi bertambah besar dan bertambah anjal dan mantap.

Pueraria Mirifica menambah tisu-tisu lemak di sekitar kawasan payudara. Ia juga membantu dalam menyokong kolagen yang memberikan bentuk yang cantik dan anjal secara semulajadi. Pueraria Mirifica juga mengandungi ekstrak miroestrol dan deoxymiroestrol yang boleh memberi kesan pembentukan semula pada bentuk payudara yang semakin kendur hasil daripada perubahan hormon dan faktor dimamah usia. Malahan ia juga menjanjikan kecantikan payudara agar semakin montok dan menggiurkan seperti yang d iidamkan setiap wanita. Keistimewaan Pueraria Mirifica juga dapat memberi bentuk badan yang sempurna terutama pada bahagian payudara dan pinggul. Hasil penggunaan yang kerap pasti memberi impak kepada saiz payudara yang asal kepada saiz idaman.

Ia juga mengandungi agen anti-kanser yang dapat membantutkan pertumbuhan sel kanser bagi pengidap kanser payudara. Ini membantu kaum wanita bebas daripada kanser payudara yang merupakan penyakit pembunuh utama wanita iaitu dengan mencegah pertumbuhan sel tersebut.

NOTA: Pueraria Mirifica tidak sesuai digunakan oleh gadis yang berumur kurang dari 20 tahun kerana tubuh belum berkembang sepenuhnya. Selain itu, wanita mengandung juga tidak sesuai menggunakannya. Sila ikut sukatan pemakanan yang betul.

Antara Khasiat Pueraria Mirifica :

Menambah saiz payudara.
Menegangkan payudara dan punggung yang mengendur.
Mencerahkan kulit (termasuklah kulit pada bahagian puting payudara).
Menganjalkan kulit yang melendut.
Melambatkan proses penuaan.
Melangsingkan badan dengan peningkatan jisim badan tanpa lemak.
Merawat masalah-masalah yang berkaitan dengan rahim.
Menghalang jangkitan pada vagina dan pundi (bladder)
Mengetatkan vagina.
Mencegah dan mengurangkan penyakit migrain.
Membantu menggelapkan rambut beruban dan
menggalakkkan pertumbuhan rambut
Menambah tenaga dan kecergasan
Mengatasi masalah sukar tidur
Menjadikan kulit lebih lembut dan lebih 'muda'

 LAIN-LAIN KHASIAT LOBATA Pueraria Mirifica Lobata
Berkesan meningkatkan dan membaikpulih kadarhormone.
meningkatkan estrogen dalam badan yang mengaktifkankolagen dalam kulit.
menganjalkan kulit yang telah melendut
menegangkan dan menghaluskan struktur kulit
mengurangkan garis-garis halus
mencerahkan kulit dari dalam dan meratakan warna kulit
menyihatkan kulit yang tidak bermaya agar kembali berseri
menghaluskan liang roma dan mengurangkan minyak
melembutkan kulit kasar dan kering
merawat jerawat dari dalam
mencegah pertumbuhan jerawat muka dan badan
mencerahkan dan menghilangkan lebam bawah mata
melambatkan proses penuaan secara berkesan
menambahkan kesegaran, tenaga dan meingkatkan kadar libido (ketahanan)
mencegah dan mengurangkan penyakit migrain
membantu mengurangkan risiko penyakit jantung, arteriosclerosis, sesudahmenopos dan osteophorosis
mengurangkan penyakit diabetis dan tekanan darah tinggi
mengurangkan penyakit yang berkaitan dengan mata seperti katarak, kornea, rabun jauh dan lain-lain
menghalang mood swing akibat kekurangan estrogen dalam tubuh.


Makanan yang kami syorkan yang mengandungi kandungan protein yang tinggi.
* Protein lengkap mengandungi sembilan bahan utama asid amino. Telur, susu segar, ayam, ikan, daging dan kachang soya adalah sumber protein lengkap. Untuk pengambilan protein secara teratur harap hubungi wakil pharmacy di tempat anda.

No comments:

Post a Comment